/> Je zal het maar hebben!: Leuk is anders!

Over mij

Mijn foto
'Openheid leidt tot begrip' is mijn motto! Daarom deel ik ook hier de ervaringen gevoelens die ik heb als psychisch kwetsbaar persoon op weg naar herstel. Ik heb deze weg al voor een groot deel afgelegd, maar de reis is nog niet afgelopen.

vrijdag 20 mei 2011

Leuk is anders!

Wat was het gisteren heerlijk om sinds anderhalve week weer ons onder een warme douche te staan, uuuh ik bedoel zitten. Het bericht dat ik komend weekend wederom in Den Dolder blijf, was iets minder. Ik begrijp dat dit het verstandigste is, maar leuk is anders. Wordt zo wel een hele aparte verjaardag. Van de fysio heb ik gisteren balonnen gekregen.  Mijn broer en Mart waren hier gisteravond voor een voorlichtingsavond dus die konden ze mooi opblazen. Touwtje eraan en ze hebben ze aan het plafond gehangen. Kan ik toch een beetje in de feeststemming komen. Want dat is nodig want ik voel me de afgelopen dagen niet echt heppie. Hier vanmorgen nog een gesprekje over gehad. Dit gevoel is reëel voor de situatie waar ik in zit. Iedereen zou er flink van balen. Maar de kunst is nu dus om dat gevoel ook toe te laten. Ik kan mezelf oppeppen, maar dat gaat me niet helpen. Ik mag gewoon verdrietig zijn, zolang ik er maar niet alleen mee blijf zitten en het uit en niet mijn vrolijke masker opzet. Dus nog maar even lekker met ballen gesmeten. Dat ik dit nu voel is juist een stap in de goede richting.
Over mijn 'overplaatsing' kreeg ik gisteren minder goed nieuws. In Woerden komt misschien maandag een plek vrij, maar dat blijkt nu op een gesloten afdeling te zijn. En daar pas ik niet tussen, het team wil me dit eigenlijk ook niet aandoen om me tussen de 'gekken' te laten rondlopen. Dus zolang de situatie niet verslechterd gaat de arts hier maandag nog wat alternatieven aanboren. Het is dus allemaal nog even onzeker en afwachten. Vanmorgen van de diëtiste hier uitgebreid uitleg gekregen over wat sondevoeding inhoudt en welke vormen je daarvan hebt.

Nu is het zaak om toch nog iets van mijn verjaardag te maken. Ik krijg wel bezoek, maar ook dit moet ik goed plannen. Ik krijg hier bijvoorbeeld de tip om het bezoek het bos in te sturen en dan zelf te rusten en het zo in tweeën te knippen. Mijn eerste kadootje heb ik al gekregen van 2 medeclienten, een heel lief gebaar. Morgen mag ik het pas uitpakken.

1 opmerking:

  1. De kadoos zijn gekocht, de taarten gebakken en de slagroom is geklopt. Kortom: We komen eraan!!

    BeantwoordenVerwijderen