/> Je zal het maar hebben!: Een paar weekjes er tussenuit!

Over mij

Mijn foto
'Openheid leidt tot begrip' is mijn motto! Daarom deel ik ook hier de ervaringen gevoelens die ik heb als psychisch kwetsbaar persoon op weg naar herstel. Ik heb deze weg al voor een groot deel afgelegd, maar de reis is nog niet afgelopen.

woensdag 18 mei 2011

Een paar weekjes er tussenuit!

Dat het niet zo goed met me gaat, hadden jullie al begrepen. Ik zag zelf tot nu toe de ernst van de situatie onvoldoende in, voor mij een heel herkenbaar patroon. Maar gelukkig is er nog een behandelteam die me de beste zorg wil bieden. En de conclusie is dat ze dat op dit moment in Den Dolder niet meer kunnen. Mijn fysieke conditie is de laatste weken sterk achteruitgegaan en er zit ook geen verbetering in. Ik weeg bijvoorbeeld nog maar ca 52 kg en dat is echt veel te weinig, mijn bloeddruk en pols zijn ook nog steeds extreem laag. Door mijn slechte fysieke toestand kan ik hier ook nauwelijks therapie volgen. Dus daarom wordt nu actie ondernomen. Ik ga voor een paar weekjes naar het Zuwe Hofpoort ziekenhuis in Woerden waar ze meer medische expertise hebben om me weer wat op te lappen. Ik ga daar naar de afdeling Psychmed. Deze afdeling werkt nauw samen met Altrecht Psychosomatiek en behandelt psychiatrische patiƫnten met medische problemen. Ze zullen me hier o.a. met sondevoeding weer op krachten laten komen. Als dit lukt ga ik daarna weer terug naar Den Dolder.
Wanneer ik naar Woerden ga is nog niet exact bekend, maar dat zal waarschijnlijk ergens volgende week zijn. 

Dit is weer heel wat, dat op me afkomt. Ik had dit niet verwacht, gepland, gehoopt en gewild. Maar eigenlijk verlopen de afgelopen drie jaar van mijn leven al op deze manier. Het loopt steeds anders dan ik van te voren bedenk en verwacht. Het beste is maar om gewoon geen verwachtingen te hebben, maar ja dat is makkelijk gezegd .........
Leef je leven zonder verwachtingen
dan zal je ook niet teleurgesteld raken!

2 opmerkingen:

  1. Hoi meid, kun je je verjaardag nog wel thuis doorbrengen of lukt dat niet? Hopelijk ben je in Woerden in goede handen!! Verjaardagsvisite zit er niet in denk ik?
    Ik hoor wel wanneer je naar je nieuwe plek gaat.

    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Debby, helaas het wordt een feestje in Den Dolder. Van de fysio heb ik net ballonnen gekregen. Mart en m'n broer hebben mijn kamer er net al mee versierd. Beperkt bezoek mag ik ontvangen, wel verspreid over de dag. Zaterdag komen Mart, moeders en m'n broer. Zondag heb ik nog geen bezoek, dus al je interesse hebt, ben je welkom. Lijkt me wel leuk je weer eens te zien. Moet nu weer denken aan de surpriseparty in C'Borg toen ik 34 werd. Dat was zo'n beetje het begin van mijn ziekteproces ..... wie had toen ooit gedacht dat het zo lang zou duren.

    BeantwoordenVerwijderen