/> Je zal het maar hebben!: Teigetje is geconverteerd ......

Over mij

Mijn foto
'Openheid leidt tot begrip' is mijn motto! Daarom deel ik ook hier de ervaringen gevoelens die ik heb als psychisch kwetsbaar persoon op weg naar herstel. Ik heb deze weg al voor een groot deel afgelegd, maar de reis is nog niet afgelopen.

woensdag 8 december 2010

Teigetje is geconverteerd ......

.... van een Stuiter-teiger naar een tamme teiger!

Het lijkt er nu toch echt op de conversie Teigetje in zijn macht heeft, dit moest er ook een keer  van komen. Ik had gehoopt dat alle klachten uit te leggen waren als bijwerkingen van de pillen. Maar helaas is dat volgens de deskundigen niet zo. Ik heb nu al 1,5 week vreselijke spierkrampen en schud en beef bijna de hele dag door. Als ik beweeg dan wordt het minder maar daarna komt het net zo hard terug. Alleen 's nachts is het een periode rustig. Omdat m'n buikspieren heel de tijd bezig zijn met het bouwen van een sixpack, is ook mijn ademhaling verstoord en kan ik moeilijk praten. Het is soms bijna niet mogelijk om uit te ademen en dit is juist zo belangrijk. Hierdoor ben ik eigenlijk continue een beetje aan het hyperventileren en hier voel je je niet lekker door.
Fysiotherapie is tegenwoordig topsport geworden. Door aandachts- en ademhalingsoefeningen probeert ze mijn lichaam rustig te krijgen. Maar dat heeft daar geen zin in en gaat heftig protesteren door alles aan te spannen, trek dan soms helemaal krom. De laatste keer is het niet gelukt om m'n lijf rustig te krijgen en ik ging bekaf de deur uit.
Ik ben inmiddels ook weer bij de huisarts geweest en die vond de krampen niet om vol te houden. Als een echte dokter heeft hij dus weer een extra pilletje voorgeschreven tegen het gebibber. Ook dit pilletje werkt weer dempend in je kop en  ze versterken elkaar ook. Vandaag voelde ik me af en toe zo stoned als een garnaal. Het is ook nog wat puzzelen naar de juiste dosering. Want na 1 pilletje vandaag was ik zo suf en slaperig. Ik heb denk ik in totaal wel 4 uur geslapen en voor mij is dat heeeel bijzonder. Op een gegeven moment werd ik wakker met een natte broek. Bleek dat ik tijdens het theedrinken in slaap was gevallen. M'n  lege theekop lag op m'n schoot.

De afgelopen dagen spelen zich dus vooral af in huis en dan met name op de bank. Ik mag alleen nog kleine stukjes op pad, dus niet meer alleen met de trein enzo. En ook heb ik een 'sportverbod'. Ik kan me daar nu aardig bij neerleggen, heb geen energie voor andere dingen en voel me ook gewoon niet lekker. Het voordeel is wel dat ik nu innerlijk veel rustiger ben, de buien en heftige emoties zijn een beetje gedempt (waarschijnlijk mede ook door de pillen). Het is dus wat weer gezelliger in huis :)


Ik had deze week stille hoop op een hele snelle opname. Het leek er namelijk op dat er een plek vrij zou komen in de kliniek doordat iemand vervroegd zou vertrekken. Helaas voor mij maar gelukkig voor hem is dat niet zo. Ik zal dus toch echt nog aantal weken moeten wachten. Ben wel bang hoe dit zich allemaal verder gaat ontwikkelen. Maar ik weet dat achteruitgang nodig is voor vooruitgang!

2 opmerkingen:

  1. He Meis,
    Nog even volhouden. Bravo dat je weer naar de dokter bent gegaan, je lichaam is zo langzamerhand op van al dat gesport en dat getril.
    Ik ben blij dat het weer wat gezelliger is.
    Zie je snel!!
    dikke knuffel Gusta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Guus, heb het erg lang vol gehouden, maar nu is het idd op. Zie je volgende week gezellie op ons theekransje, misschien neem ik dan wel kerstkransjes mee! Hou je taai! Knuffel, TamTeigetje

    BeantwoordenVerwijderen