/> Je zal het maar hebben!: Rijtest - De uitslag

Over mij

Mijn foto
'Openheid leidt tot begrip' is mijn motto! Daarom deel ik ook hier de ervaringen gevoelens die ik heb als psychisch kwetsbaar persoon op weg naar herstel. Ik heb deze weg al voor een groot deel afgelegd, maar de reis is nog niet afgelopen.

zondag 5 september 2010

Rijtest - De uitslag

Ik zou graag weer eens positief nieuws bloggen. Maar ook deze blog is dat niet :-(
Vrijdag heb ik een rijtest gedaan of eigenlijk moet ik zeggen die zou ik doen. De eerste test was om met een apparaatje de kracht in je benen te meten. Ze leggen dan een apparaatje op het rempedaal en vervolgens moet je dit intrappen. Om veilig te kunnen rijden, moet je met beide benen 400 Newton drukken. Met zowel mijn linker en rechterbeen trapte ik slechts 200 Newton. Ook was de kracht niet constant, mijn been trilden erg als ik kracht zet. Ik had er geen goed gevoel bij. En dat klopte! De CBR-man had een erg vervelende mededeling voor me. Ik mocht met deze kracht niet eens aan de rijtest beginnen. We waren dus snel klaar. SHITSHITSHIT!
Was een mega-teleurstelling en ik was behoorlijk van de kaart. Had al wel een beetje verwacht dat ik het misschien niet zou halen, maar niet op deze manier, had toch minimaal verwacht dat ik wel zou gaan rijden.

Vanaf nu mag ik officieel dus niet meer zelf autorijden. Deze uitspraak is niet definitief. Ik kan binnen 1 jaar nogmaals een test doen als het beter blijkt te gaan. Ook kan ik  de auto aan laten passen met handbediening of rembekrachtiging. Aan dit laatste ben ik nu nog niet toe, ik voel me nog steeds niet zo gehandicapt en steek m'n kop dus nog steeds in het zand. Wel helpen de keiharde, confronterende lessen van deze week me om mijn kop wat minder diep in het zand te steken. 'Zal ik dan toch echt iets hebben?'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten