/> Je zal het maar hebben!: De CBR-soap

Over mij

Mijn foto
'Openheid leidt tot begrip' is mijn motto! Daarom deel ik ook hier de ervaringen gevoelens die ik heb als psychisch kwetsbaar persoon op weg naar herstel. Ik heb deze weg al voor een groot deel afgelegd, maar de reis is nog niet afgelopen.

dinsdag 17 augustus 2010

De CBR-soap

Begin mei heb ik een verklaring voor rijgeschiktheid aangevraagd bij het CBR. Dit ben je verplicht als je gezondsheidstoestand veranderd en voorkomt een hoop tramelant met verzekeringen als er iets gebeurt.  Eind mei heeft het CBR mijn aanvraag in behandeling genomen. Heb toen een brief ontvangen waarin de procedure is uitgelegd. Ze streven naar afhandeling binnen 6 weken met een uiterlijke maximale termijn van 4 maanden. Vond dat toen behoorlijk lang duren.

De 6 weken zijn inmiddels ruimschoots voorbij, dus dat streven hebben ze niet gehaald. Vandaag dan toch maar weer eens voor de 3e keer gebeld. Dit keer iemand aan de telefoon die me niet afwimpelde met ‘mevrouw, u moet nog even geduld hebben’ X( Maar de CBR-mevrouw vandaag schrok ervan dat ik nog niets had gehoord, ook was in het systeem niet terug te vinden of er uberhaupt iemand is, die mijn aanvraag behandeld. Had volgens haar allang iets gebeurd moeten zijn. Lekker is dat, dat mij dat weer overkomt. Je zal het maar hebben!

De CBR-mevrouw gaat er nu voor zorgen dat een arts mijn aanvraag gaat beoordelen. Of ik krijg meteen een verklaring, of er is meer medische informatie nodig en/of een rijtest, waarin ik moet laten zien hoe hard ik op de pedalen kan trappen (moet je toch juist niet doen bij een automaatje :)

Ik weet zeker, er komt een tijd dat ik weer achter het stuur van mijn eigen 'bus' zit! ;) Dus Vengaatje, je moet gewoon nog even geduld hebben :P

Geen opmerkingen:

Een reactie posten